Monday, June 28, 2010

kejadian

Malam kelmarin:

kejadian terjadi time magrib.
mase tu makcik suro aku g uma atok jap amik lauk yg die tertinggal kat sane.
so aku time tu xbawak moto, (bawak kete skali skale g keje) aku pinjam la moto tukang masak tuk g uma atok aku tuh.
mase da dalam perjalanan ke sane, tetibe ad 1 bijik kete nie belok secare mengejut!

dengan kepakaran mengawal moto yg agak cekap, aku pown mengelak dengan sedaya upaye aku coz aku memikirkan adik sedare aku yg same2 ad atas moto tu ngan aku.
sesudah elak tu tetibe aku terdengar bunyi POOOONNN!!!!
kete tu hon kat aku plak.
pe lagi, aku ngan tenage keberanian kerane benar pown pusing balik ngadap mke pakcik tu.
patu aku pown sound:

"lu da belok xbkk signal patu nak hon2, marah2 lak apasal nie..laen kali bkk la signal baru belok."

pakcik tu menjawab lak tuh:

"ko yg potong belah kiri.nak salahkan aku lak."

aku jawab balik:

"b**o la lu.kalu lu bukak signal gua xlalu kiri la bai."

patu aku pown terus blah jep.malas gado.sebab aku da janji kat seseorang yg aku datang keje tuk keje, bkn gado2.
mase aku da blah tu adk sdare aku pandang lagi pakcik tu.die cakap pakcik tu kuar kete tgk aku blah ngan mke nak ajak gado.

p/s: seb baik aku xnampak die kuar kete. kalu x aku memang da gado da ngan pakcik tu.

so lepas da amk lauk tuh, da siap semayang sume kat masjid baru aku gerak balik kedai tempat aku keje tuh.
da paking2 moto nak masuk keje balik skali aku nampak pakcik yg aku sound tu makan kat kedai makan tempat aku keje!
peh, bengang xbengang la kan. seb bek mase aku balik tu die da suda makan patu da nak blah.
kalu x mau nye die xnak bayo patu wat kecoh kat kedai tuh.
tgk anak2 die pown sume da cam p'pn "barai" jep.
pakai seksi2, tindik idung sume tuh.
nasib ko la pakcik.~

kekadang terpikir gak.
nape la aku marah pakcik tuh.
wat bodo suda.tapi rasenye aku betul kowt.xkan nak wat bodo jep kan..
so kengkawan sume jgn la wat cam aku nie..
xelok oOO..kalu da gado, badan sendiri yg sakit.
pk mak ayah kat uma yg sentiasa risau kat kengkawan k?
huhu~

sehingge kite bertemu lagi~

No comments: